|
TATRA 813
T�k� ter�nn� taha�
T�k� ter�nn� �ty�n�pravov� taha� T-813 8 x 8 x 4 s celokovovou, trambusovou karos�ri�. Vozidlo TATRA 813 je ur�eno k tahu p��v�s� do hmotnosti 12 000 kg po v�ech druz�ch ter�nu a do hmotnosti 65 000 kg po �nosn�ch vozovk�ch. Vozidlo je uzp�sobeno pro mont� p��davn�ch za��zen� - sn�hov�ho pluhu a buldozerov� radlice. Dal�� informace - Pontonov� mostov� souprava TATRA 813 .
Takticko-technick� data |
|
D�lka |
8 800 mm |
|
���ka |
2 500 mm |
|
V��ka automobilu |
|
|
- bez plachty |
2 780 mm |
|
- p�es plachtu v horn� poloze |
3 285 mm |
|
- p�es plachtu v doln� poloze |
2 985 mm |
|
Sv�tl� v��ka |
350 mm |
|
V��ka z�v�su pro p��v�s nad vozovkou |
|
|
- vp�edu |
950 mm |
|
- vzadu |
950 mm |
|
V��ka lo�n� plo�iny nad zem� |
|
|
p�i pohotovostn� hmotnosti |
1 500 mm |
|
Lo�n� plocha |
|
|
- ���ka plo�iny |
2 290 mm |
|
- d�lka plo�iny |
5 000 mm |
|
- v��ka bo�nic |
500 mm |
|
- v��ka n�stavc� bo�nic |
900 mm |
|
Rozchod n�prav |
|
|
- p�edn�ch n�prav |
2 050 mm |
|
- zadn�ch n�prav |
2 000 mm |
|
Hmotnosti a nosnosti |
|
|
Pohotovostn� hmotnost |
13 800 kg |
|
U�ite�n� hmotnost |
|
|
- na valn�kov� plo�in� |
7 500 kg |
|
- v budce �idi�e |
700 kg |
|
Celkov� hmotnost |
22 000 kg |
|
Maxim�ln� hmotnost p��v�su |
|
|
- v ter�nu |
12 000 kg |
|
- na pevn� vozovce |
65 000 kg |
|
Pod�l celkov� hmotnosti |
|
|
- na p�edn� n�pravy |
(2 x 50 500) N |
|
- na zadn� n�pravy |
(2 x 57 370) N |
|
J�zdn� vlastnosti |
|
|
Vn�j�� stopov� pr�m�r zat��en� |
21 m |
|
N�jezdov� �hel |
|
|
- vp�edu |
35� |
|
- vzadu |
37� |
|
V�stupnost automobilu |
600 mm |
|
Brod�n� (do v��ky hladiny) |
1400 mm |
|
Maxim�ln� rychlost |
80 km/h |
|
Z�kladn� spot�eba paliva |
|
|
na 100 km j�zdy |
42 l |
|
J�zdn� dosah (z objemu n�dr�e) |
650 km |
Technické údaje |
|
Motor |
|
|
Typ |
TATRA 930-3 nebo TATRA
930-17 (na r�zn� paliva) |
|
Druh |
�ty�dob�, vzn�tov� s p��m�m
vst�ikem paliva |
|
Palivo |
NM-35 |
|
Po�et a uspo��d�n� v�lc� |
12, ve dvou �ad�ch do tvaru V pod �hlem 75� |
|
Vrt�n�/zdvih |
(120/130) mm |
|
Objem motoru |
17 640 cm3 |
|
Kompresn� pom�r |
16,5 |
|
Po�ad� vst�iku |
1-8-5-10-3-7-6-11-2-9-4-12 |
|
Maxim�ln� v�kon p�i 2 000 ot/min |
184 kW |
|
Maxim�ln� moment s�ly p�i
1 400 ot/min |
960 Nm |
|
Chlazen� |
vzduchem |
|
Maz�n� |
tlakov�, ob�n� |
|
�isti� vzduchu |
dva v�lcov� s vlh�enou �ist�c� vlo�kou a cyklonov�mi odlu�ova�i |
|
Spojka |
|
|
Druh |
such�, t�ec�, t��lamelov� |
|
Ovl�dac� �stroj� |
kapalinov� |
|
P�evodovka |
|
|
Druh |
mechanick�, p�tistup�ov�
s koly se �ikm�mi zuby ve st�l�m z�b�ru �azen� zubov�mi spojkami a p�esouvac�mi obj�mkami, druh� a� p�t� rychlostn� stupe� s ji�t�nou synchronizac� |
|
�azen� |
ru�n�, mechanick�, se vzducho tlakov�m posilova�em, pomoc� �ad�c� ty�e a zasouvac�ch ty�� s vidlicemi a zaji��o-i vac�m �stroj�m |
|
P��davn� p�evodovka |
|
|
Druh |
mechanick�, dvoustup�ov�
s koly se �ikm�mi zuby ve st�l�m z�b�ru |
|
�azen� |
zubovou spojkou, vzduchov�mi pracovn�mi v�lci ovl�dan�mi dvoj�inn�m elektropneu-matick�m ventilem |
|
Spojovac� h��dele |
|
|
Druh |
trubkov�, k��ov� klouby ulo�en� v jehlov�ch lo�isk�ch |
|
N�pravy |
|
|
Po�et |
4 |
|
Druh |
|
|
- p�edn� dv� |
hnac�, �iditeln� s kyvadlov�mi
polon�pravami nez�visle odp�rovan�mi |
|
- zadn� dv� |
hnac�, s kyvadlov�mi polon�pravami nez�visle odp�rovan�mi |
|
Diferenci�l |
|
|
- hlavn� |
se t�emi dvojicemi satelit�
p�evod �eln�mi ozuben�mi koly |
|
- mezin�pravov� |
dva, se dv�mi dvojicemi satelit�, uchycen�mi v kleci diferenci�lu, p�evod �eln�mi ozuben�mi koly |
|
- n�pravov� |
�ty�i, se dv�ma dvojicemi satelit�, uchycen�mi v kleci diferenci�lu, p�evod �eln�mi ozuben�mi koly |
|
P�rov�n� |
|
|
Um�st�n� |
ka�d� dvojice lev�ch a ka�d�
dvojice prav�ch polon�prav zvl listov�m perem |
|
Druh per |
listov�, p�leliptick�, pod�ln�
ulo�en�, progresivn� p�sob�c� |
|
Pneumatiky |
15,00-21 TAKTIK |
|
Tlak vzduchu |
regulovateln� (0,08-0,4) MPa |
|
Diskov� kola |
vp�edu i vzadu jednoduch� 11,25-21, d�len� r�fky |
|
��zen� |
|
|
Druh |
mechanick�, strojn� s kapalinov�m pracovn�m v�lcem |
|
P�evodka ��zen� |
se �nekem a jedn�m kol�kem
ulo�en�m ve v�le�k�ch |
|
Brzdy |
|
|
Druh |
|
|
- provozn� brzda |
p�sob�c� na v�echna kola vozidla, �elis�ov� se dv�ma �elistmi rozp�nan�mi pomoc� kl��e, celkem 8 brzdov�ch jednotek, ovl�dan�ch ped�lem vzduchotlakov� soustavy |
|
- odleh�ovac� brzda |
motorov�, s klapkou ve v�fukov�m potrub� motoru, ovl�d�n� elektropneumatick� |
|
- nouzov� brzda |
m� mechanickou ��st spole�nou s provozn� brzdou. Ka�d� ze dvou samostatn�ch okruh� ovl�dac� soustavy ovl�d� brzdov� jednotky dvou n�prav |
|
- zaji��ovac� brzda |
p�evodov�, p�sob�c� na hnac�
h��del p��davn� p�evodovky, ovl�d�n� mechanick� ru�n� p�kou |
Z�kladn� n�pln� |
|
Palivov�n�dr� |
260 l (NM-35) |
|
Olej: |
|
|
Mazac� soustava motoru |
34 l (OA-M6 AD) |
|
P�evodovka |
14 l (OA-PP 80) |
|
P��davn� p�evodovka |
14 l (OA-PP 80) |
|
Rozvodovka |
|
|
- 1. a 4. n�prava |
2x7 l (OA-PP 80) |
|
- 2. a 3. n�prava |
2 x 12 l (OA-PP 80) |
|
Redukce kol |
|
|
- 1. a 2. n�prava |
4 x 0,5 l (OA-PP 80) |
|
- 3. a 4. n�prava |
4 x 0,7 l (OA-PP 80) |
|
P�evodka ��zen� |
4 l (OA-PP 80) |
|
Kapalinov� soustava BZ-D |
110 l (ON-3) |
Zdroj: Tankov� a automobilov� technika v Československ� arm�d�, ATOM
|
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|