Hlava ČSLA Zbraně Technika Výstroj Výzbroj Služba Fórum Muzeum KVH ČSLA Spolubojovníci ČSLA Zbraně Technika Výstroj Výzbroj Služba KVH Forum Spolubojovníci

PRAGA V3S
Nákladní terénní automobil

Automobil P-V3S je třínápravový střední nákladní terénní automobil s polokapotovou valníkovou karosérií. Je určen pro přepravu materiálu nebo osob po komunikacích i v těžkém terénu. Automobil má dobré jízdní vlastnosti a dostatečnou tažnou sílu.

TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA
  Rozvor náprav (3 580+1 120) mm
  Rozchod kol  
  - přední nápravy 1 870 mm
  - zadní nápravy 1 755 mm
  Délka 6 910 mm
  Šířka 2 320 mm
  Výška přes budku řidiče bez zatížení 2 550 mm
  Výška přes plachtu bez zatížení (2 780/2 970) mm
  Světlávýška 400 mm
  Ložná plocha  
  - délka 4 010 mm
  - šířka 2 100 mm
  Výška bočnic 500 mm
  Výška nástavců bočnic 371 mm
  Světlá výška ložné plochy (1 520/1 710) mm
  Výška ložné plochy nad zemí bez zatížení 1 250 mm
  Výška závěsu pro přívěs 1 000 mm
  Hmotnosti  
  Pohotovostní hmotnost 5 550 kg
  Užitečná hmotnost  
  - násilnici 5 510 kg
  - v terénu 3 510 kg
  Celková hmotnost  
  - na silnici 11 060 kg
  - v terénu 9 060 kg
  Hmotnost přívěsu  
  - na silnici 5 500 kg
  - v terénu 3 100 kg
  Jízdní vlastnosti  
  Maximální rychlost 60 km/h
  Největší stoupavost  
  - na silnici 18,4/75%
  - v terénu 23,9/75%
  Hloubka brodu 0,8 m
  Nájezdový úhel  
  - vpředu 72°
  - vzadu 32°
  Nejmenší stopový poloměr při zatáčení 10,5 m
  Dojezd (z objemu nádrže) 600 km
  Spotřeba paliva 32 1
TECHNICKÉ ÚDAJE  
  Motor  
  Typ T 912
  Druh vznětový s přímým vstřikem paliva
  Palivo NM-35
  Počet a uspořádání válců 6 v řadě
  Vrtání/zdvih (110/130) mm
  Objem motoru 7 412 cm3
  Kompresní poměr 16,4
  Spalovací prostor komůrka v pístu
  Pořadí vstřiku 1-5-3-6-2-4
  Maximální výkon při 2 l00 ot/min 70 kW
  Maximální moment síly při 1 400 ot/min 353 Nm
  Chlazení vzduchem
  Mazání tlakové
  Čistič vzduchu olejový
  Spojka  
  Druh suchá, jednokotoučová
  Ovládací ústrojí mechanické
  Převodovka  
  Druh mechanická, čtyřstupňová
  Řazení mechanické, přesuvnými objímkami
  Spojovací hřídele  
  Druh trubkové s křížovými klouby, křížové čepy na jehlách
  Nápravy  
  Počet 3
  Druh  
  - přední tuhá, hnací, řiditelná s odpojitelným pohonem
  - zadní tuhá, hnací
  Diferenciál  
  Přední nápravy kuželový
  Zadních náprav kuželový s kolíkovým závěrem
  Pérování  
  Přední nápravy listové pružiny s pryžovými dorazy
  Zadních náprav listové pružiny s pryžovými dorazy, podélné vedení třemi táhly
  Tlumiče pérování  
  Přední nápravy hydraulické, pákové
  Pneumatiky 8,25-20 HD 10 PR
  Disková kola trojdílná, rozměr 5,00 S-20
  Řízení  
  Druh mechanické, s globoidním šnekem a kladkou
  Brzdy  
  Druh  
  - provozní brzda vzduchotlaková, jednookruhová, bubnová
  - parkovací brzda převodová, pásová
  Rám  
  Druh žebřinový, nýtovaný
  Budka řidiče  
  Druh polokapotová
  Počet míst 2
  Valníková plošina  
  Druh dřevěná, se sklopnými bočnicemi a zadním čelem
  Elektrické příslušenství  
  Elektrická síť jednovodičová
  Napětí 12 V
  Ukostření kladný pól
  Akumulátor 2 x 12 V/125 Ah zapojení paralelní
  Dynamo 12 V/300 W
  Spouštěč 24 V/4,4 kW
  Zvláštní výbava Naviják
  Druh bubnový
  Síla na laně 30 kN
ZÁKLADNÍ NÁPLNĚ  
  Palivová nádrž 120 1 (NM-35)
  Olej:  
  Čistič vzduchu 0,55 l (OA-M6 AD)
  Mazací soustava motoru 16 l (OA-M6 AD)
  Převodovka 3 1 (OA-PP 80)
  Přídavná převodovka 4,5 l (OA-PP 80)
  Rozvodovka  
  - přední nápravy 2,5 1 (OA-PP 80)
  - zadních náprav 2,5 1 (OA-PP 80)
  Redukce kol  
  - přední nápravy 0,6 l (OA-PP 80)
  - zadních náprav 0,9 1 (OA-PP 80)
  Převodka řízení 0,75 1 (OA-PP 80)
  Tlumiče pérování 0,1 1 (ON-1)

Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA

Vyhledat
Webarchiv


TOPlist

Creative Commons License
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND

 

Klub vojenské historie ČESKOSLOVENSKÉ LIDOVÉ ARMÁDY
http://www.csla.cz - http://forum.csla.cz - http://kvh.csla.cz

ZBRANĚ Pusky