|
PRAGA V3S
Nákladní terénní automobil
Automobil P-V3S je třínápravový střední nákladní terénní automobil s polokapotovou valníkovou karosérií. Je určen pro přepravu materiálu nebo osob po komunikacích i v těžkém terénu. Automobil má dobré jízdní vlastnosti a dostatečnou tažnou sílu.
TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
|
Rozvor náprav |
(3 580+1 120) mm |
|
Rozchod kol |
|
|
- přední nápravy |
1 870 mm |
|
- zadní nápravy |
1 755 mm |
|
Délka |
6 910 mm |
|
Šířka |
2 320 mm |
|
Výška přes budku řidiče bez zatížení |
2 550 mm |
|
Výška přes plachtu bez zatížení |
(2 780/2 970) mm |
|
Světlávýška |
400 mm |
|
Ložná plocha |
|
|
- délka |
4 010 mm |
|
- šířka |
2 100 mm |
|
Výška bočnic |
500 mm |
|
Výška nástavců bočnic |
371 mm |
|
Světlá výška ložné plochy |
(1 520/1 710) mm |
|
Výška ložné plochy nad zemí bez zatížení |
1 250 mm |
|
Výška závěsu pro přívěs |
1 000 mm |
|
Hmotnosti |
|
|
Pohotovostní hmotnost |
5 550 kg |
|
Užitečná hmotnost |
|
|
- násilnici |
5 510 kg |
|
- v terénu |
3 510 kg |
|
Celková hmotnost |
|
|
- na silnici |
11 060 kg |
|
- v terénu |
9 060 kg |
|
Hmotnost přívěsu |
|
|
- na silnici |
5 500 kg |
|
- v terénu |
3 100 kg |
|
Jízdní vlastnosti |
|
|
Maximální rychlost |
60 km/h |
|
Největší stoupavost |
|
|
- na silnici |
18,4/75% |
|
- v terénu |
23,9/75% |
|
Hloubka brodu |
0,8 m |
|
Nájezdový úhel |
|
|
- vpředu |
72° |
|
- vzadu |
32° |
|
Nejmenší stopový poloměr při zatáčení |
10,5 m |
|
Dojezd (z objemu nádrže) |
600 km |
|
Spotřeba paliva |
32 1 |
TECHNICKÉ ÚDAJE |
|
|
Motor |
|
|
Typ |
T 912 |
|
Druh |
vznětový s přímým vstřikem paliva |
|
Palivo |
NM-35 |
|
Počet a uspořádání válců |
6 v řadě |
|
Vrtání/zdvih |
(110/130) mm |
|
Objem motoru |
7 412 cm3 |
|
Kompresní poměr |
16,4 |
|
Spalovací prostor |
komůrka v pístu |
|
Pořadí vstřiku |
1-5-3-6-2-4 |
|
Maximální výkon při 2 l00 ot/min |
70 kW |
|
Maximální moment síly při 1 400 ot/min |
353 Nm |
|
Chlazení |
vzduchem |
|
Mazání |
tlakové |
|
Čistič vzduchu |
olejový |
|
Spojka |
|
|
Druh |
suchá, jednokotoučová |
|
Ovládací ústrojí |
mechanické |
|
Převodovka |
|
|
Druh |
mechanická, čtyřstupňová |
|
Řazení |
mechanické, přesuvnými objímkami |
|
Spojovací hřídele |
|
|
Druh |
trubkové s křížovými klouby, křížové čepy na jehlách |
|
Nápravy |
|
|
Počet |
3 |
|
Druh |
|
|
- přední |
tuhá, hnací, řiditelná s odpojitelným pohonem |
|
- zadní |
tuhá, hnací |
|
Diferenciál |
|
|
Přední nápravy |
kuželový |
|
Zadních náprav |
kuželový s kolíkovým závěrem |
|
Pérování |
|
|
Přední nápravy |
listové pružiny s pryžovými dorazy |
|
Zadních náprav |
listové pružiny s pryžovými dorazy, podélné vedení třemi táhly |
|
Tlumiče pérování |
|
|
Přední nápravy |
hydraulické, pákové |
|
Pneumatiky |
8,25-20 HD 10 PR |
|
Disková kola |
trojdílná, rozměr 5,00 S-20 |
|
Řízení |
|
|
Druh |
mechanické, s globoidním šnekem a kladkou |
|
Brzdy |
|
|
Druh |
|
|
- provozní brzda |
vzduchotlaková, jednookruhová, bubnová |
|
- parkovací brzda |
převodová, pásová |
|
Rám |
|
|
Druh |
žebřinový, nýtovaný |
|
Budka řidiče |
|
|
Druh |
polokapotová |
|
Počet míst |
2 |
|
Valníková plošina |
|
|
Druh |
dřevěná, se sklopnými bočnicemi a zadním čelem |
|
Elektrické příslušenství |
|
|
Elektrická síť |
jednovodičová |
|
Napětí |
12 V |
|
Ukostření |
kladný pól |
|
Akumulátor |
2 x 12 V/125 Ah zapojení paralelní |
|
Dynamo |
12 V/300 W |
|
Spouštěč |
24 V/4,4 kW |
|
Zvláštní výbava |
Naviják |
|
Druh |
bubnový |
|
Síla na laně |
30 kN |
ZÁKLADNÍ NÁPLNĚ |
|
|
Palivová nádrž |
120 1 (NM-35) |
|
Olej: |
|
|
Čistič vzduchu |
0,55 l (OA-M6 AD) |
|
Mazací soustava motoru |
16 l (OA-M6 AD) |
|
Převodovka |
3 1 (OA-PP 80) |
|
Přídavná převodovka |
4,5 l (OA-PP 80) |
|
Rozvodovka |
|
|
- přední nápravy |
2,5 1 (OA-PP 80) |
|
- zadních náprav |
2,5 1 (OA-PP 80) |
|
Redukce kol |
|
|
- přední nápravy |
0,6 l (OA-PP 80) |
|
- zadních náprav |
0,9 1 (OA-PP 80) |
|
Převodka řízení |
0,75 1 (OA-PP 80) |
|
Tlumiče pérování |
0,1 1 (ON-1) |
Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA
|
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|