 |
LETIŠTNÍ SPOUŠTĚCÍ AGREGÁT APA-5

Agregát je umístěn na podvozku URAL-375 ve speciální skříňové nástavbě. Účelovou část pohání benzínový motor automobilu. Hlavním zdrojem elektrické energie je stejnosměrný generátor o výkonu 34 kW. Generátor má dva kolektory, které pracují v paralelním zapojení s dvěma akumulátorovými bateriemi. Generátor a akumulátory tvoří dva stejnosměrné zdroje pro napájení letounů a stejnosměrných systémů spouštěcího zdroje. V závislosti na druhu spouštěcího režimu pracují tyto dva stejnosměrné zdroje samostatně, v paralelním nebo sériovém zapojení.
Zdrojem jednorázového střídavého proudu je rotační měnič, napájený ze stejnosměrného systému. Zdrojem třífázového střídavého proudu je alternátor, poháněný motorem automobilu.
Zařízení je vybaveno radiostanicí, benzínovým předehří-vačem motoru a vytápěním kabiny automobilu. Ochrana před nebezpečným dotykem neživých částí je zabezpečena jen při provozu třífázového alternátoru a pracuje na principu proudového chrániče.
Zařízení je určeno k tahání letounů a k pozemnímu napájení elektrických systémů letadel v těchto pracovních režimech:
A. START 24/48 V
- spouštěcí režim 2 x 24 V (1 letoun)
- spouštěcí režim 24 V (2 letouny)
B. START 70 V
- plynulé spouštění (1 letoun)
C. SKUPINOVÝ START
- spouštěcí režim 24/48 V (4 letouny)
D. PALUBNÍ SÍŤ 24 V
- spouštěcí režim 24 V (1 letoun)
E. RUČNÍ REGULACE NAPĚTÍ
- přezkušování 10-30 V - (1 letoun)
F. PALUBNÍ SÍŤ Z AKUMULÁTORŮ
(1 letoun)
G. PALUBNÍ SÍŤ Z MĚNIČE
(4 letouny
H. PAL. SÍŤ Z GEN. TŘÍFÁZOVÉHO PROUDU
(2 letouny)
| ZÁKLADNÍ TAKTICKOTECHNICKÉ ÚDAJE |
| PODVOZEK URAL-375 |
|
| |
Pohotovostní hmotnost |
10 650 kg |
| |
Maximální rychlost |
75 km/h |
| |
Rozměry DxŠxV |
7480 x 2540 x 2740 mm |
| MOTOR AUTOMOBILU ZIL-375 |
|
| |
Výkon při jízdě automobilu |
132 kW (při 3100 ot.
.min-1) Výkon při pohonu účel. zařízení 88,4 kW
(při 1700 ot.min-1) |
| |
Provozní teplota |
80 °—90 °C |
| |
Palivo |
benzín Ba-90 |
| |
Objem nádrží paliva |
290 + 60 = 350 litrů |
| |
Spotřeba PHM při provozu úč.
zařízení |
12,5-271/Mh |
| |
Objem olejové náplně |
9 litrů - OA M6AD |
| |
Objem chladicí kapaliny |
30 litrů |
| DYNAMO PR-600 x 2 |
|
| |
Výkon |
34 kW |
| |
Otáčky |
1500-1700 min-1 |
| |
Napětí jednoho kolektoru |
28,5 V |
| |
Proud jednoho kolektoru |
600 A |
| AKUMULÁTOROVÁ BATERIE 12-ASA-145M (12-ASA-150) |
|
| |
Počet kusů |
2 |
| |
Jmenovité napětí baterie |
24 V |
| |
Jmenovitá kapacita |
145 Ah (150 Ah) |
| |
Hustota elektrolytu nabité baterie |
1,285 g/cm3 |
| ROTAČNÍ MĚNIČ |
|
| |
Výkon |
4,6 kVA |
| |
Napětí |
120 V |
| |
Kmitočet - stabilní |
400 a 500 Hz |
| |
- nestabilní |
400-900 Hz |
| |
Provozní otáčky |
4000-9000 min-1 |
| TŘÍFÁZOVÝ ALTERNÁTOR
Typ GT-40-PČ6 |
|
| |
Výkon |
40 kVA |
| |
Napětí/kmitočet |
3 x 208 V/400 Hz |
| |
Otáčky |
6000 min-1 |
| TŘÍFÁZOVÝ ALTERNÁTOR Typ GT-60-PČ8-ATV |
|
| |
Výkon |
60 kVA |
| |
Napětí/kmitočet |
3 x 208 V/400 Hz |
| |
Otáčky |
8000 min-1 |
Zdroj: Spouštěcí zdroje
|



veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|