|
VYPROŠŤOVACÍ AUTOMOBIL AV- 15
Vozidlo je uzpůsobeno pro provoz na všech druzích cest a v terénu a je vybaveno celou řadou příslušenství a účelových zařízeni, do kterých patři naviják s pomocným navijákem a doplňkovou výbavou, svářecí a řezací zařízení, závěsné a vázací prostředky, spojovací prostředky, souprava záložních dílů, ochranný materiál snižující radioaktivní zářeni, univerzální a speciální prostředky pro vyprošťování a odsuny. Elektrické topení a větrání kabiny jeřábníka, buldozerová radlice, libela pro určování sklonu vozidla a dále závěsné zařízení pro přívěs, soustava ústředního huštění pneumatik, sklápěcí zařízení budky řidiče, zařízení pro jízdu s vyvěšenou polonápravou, zařízení pro propojení přetlakové brzdové soustavy, naftové topeni, desaktivační zařízení, filtroventilačnf zařízení zařízení usnadňující start motoru v zimních podmínkách, přístroje pro vidění v noci.
Obsluhu AV-15 zabezpečuji dva členové osádky, a sice velitel a řidič. Vozidlo AV-15 je určeno (včetně výbavy, příslušenství a účelového zařízení) k vyprošťování uvázlé a havarované techniky, zvedání a přibližování břemen, montážním a demontážním pracím, přepravě břemen zavěšených na konci výložnfku (včetně tankových věží), svařování a řezání elektrickým obloukem, potřebným úpravám terénu, odsunu poškozené techniky, tj. vlečením na tyči (lanech) nebo zavěšením přední (zadní) části poškozené techniky na výložník.
ZÁKLADNÍ TAKTICKOTECHNICKÉ ÚDAJE |
|
délka (výložník vzadu) |
12 300 mm |
|
výška |
3360 mm |
|
šířka (včetně buldozerové radlice) |
2570 mm |
|
světlá výška |
320 mm |
|
nájezdový úhel: |
|
|
- vpředu (s radlicí) |
18° |
|
- vzadu |
29° |
|
rozvor náprav |
1 650-2 870-1 450 mm |
|
rozchod kol: |
|
|
- vpředu |
1996 mm |
|
- vzadu |
1940 mm |
|
pohotovostní hmotnost |
130 000 kg |
|
největší přípojná hmotnost: |
|
|
- na silnici |
65 000 kg |
|
- v terénu |
15 000 kg |
|
nejnižší rychlost |
1,7 km/h |
|
největší rychlost samostatného vozidla |
70 km/h |
|
povolený boční sklon vozidla |
20 ° |
|
vnější stopový průměr zatáčení |
24 ±0,5 m |
|
výstupnost |
360 mm |
|
překročivost |
1600 mm |
|
brodivost |
1300 mm |
|
největší rychlost při vlečeni techniky kloubovou tyči po komunikacích o přípojné hmotnosti: |
|
- do 16 000 kg |
60 km/h |
|
- do 22 000 kg |
30 km/h |
|
největší rychlost při vlečeni techniky pevnou tyči po komunikacích do přípojné hmotnosti |
|
- 30 000 kg a vozidla
s přívěsem do hmotnosti 65 000 kg |
50 km/h |
|
největší nosnost při odsunu na výložnlku jeřábu 6500 kg a největší rychlost při této nosnosti: |
|
- po komunikacích |
10km/h |
|
- v terénu |
5 km/h |
|
nejmenší vyloženi jeřábu |
2 m |
|
největší vyložení jeřábu se: |
|
|
- základním výložníkem |
7,7 m |
|
- s otočným nástavcem |
11,4 m |
|
čisté vyloženi jeřábu s otočným nástavcem
před buldozerovou radlicí |
3,8 m |
|
dovolený sklon vozovky pro práci jeřábu
na podpěrách i pneumatikách |
5° |
|
pracovní rozsah jeřábu (nosnost): |
|
|
- na základním výložnlku, na podpěrách,
při vyložení 3 m |
15 000 kg |
|
- s nástavcem, na podpěrách, při největším vyložení |
4000 kg |
|
největší tažná síla navijáku při zařazeném prvním rychlostním stupni: |
|
- při přímém tahu: |
|
|
- - dozadu |
147 kN |
|
- - dopředu |
139 kN |
|
- při použití jedné kladky: |
|
|
- - dozadu |
290 kN |
|
- - dopředu |
270 kN |
|
- při použití dvou kladek: |
|
|
- - dozadu |
422 kN |
|
- - dopředu |
394 kN |
|
délka lana navijáku |
150 m |
|
tažná sila pomocného navijáku |
6,85 kN |
|
délka lana pomocného navijáku |
320 m |
|
huštěni pneumatik: |
|
|
- samostatné vozidlo vpředu i vzadu |
500 kPa |
|
- při práci jeřábu a odsunu zavěšené techniky: |
|
|
- - vpředu |
500 kPa |
|
- - vzadu |
700 kPa |
|
obsah palivové nádrže |
480 l |
|
dojezd |
800-1000 km |
|
napětí elektrického zařízení |
24 V ukostřený pól záporný |
Zdroj: Časopis ATOM
|
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|