Hlava ČSLA Zbraně Technika Výstroj Výzbroj Služba Fórum Muzeum KVH ČSLA Spolubojovníci ČSLA Zbraně Technika Výstroj Výzbroj Služba KVH Forum Spolubojovníci

VYPROŠŤOVACÍ AUTOMOBIL AV- 15

Vozidlo je uzpůsobeno pro provoz na všech druzích cest a v terénu a je vybaveno celou řadou příslušenství a účelových zařízeni, do kterých patři naviják s pomocným navijákem a doplňkovou výbavou, svářecí a řezací zařízení, závěsné a vázací prostředky, spojovací prostředky, souprava záložních dílů, ochranný materiál snižující radioaktivní zářeni, univerzální a speciální prostředky pro vyprošťování a odsuny. Elektrické topení a větrání kabiny jeřábníka, buldozerová radlice, libela pro určování sklonu vozidla a dále závěsné zařízení pro přívěs, soustava ústředního huštění pneumatik, sklápěcí zařízení budky řidiče, zařízení pro jízdu s vyvěšenou polonápravou, zařízení pro propojení přetlakové brzdové soustavy, naftové topeni, desaktivační zařízení, filtroventilačnf zařízení zařízení usnadňující start motoru v zimních podmínkách, přístroje pro vidění v noci.

Obsluhu AV-15 zabezpečuji dva členové osádky, a sice velitel a řidič. Vozidlo AV-15 je určeno (včetně výbavy, příslušenství a účelového zařízení) k vyprošťování uvázlé a havarované techniky, zvedání a přibližování břemen, montážním a demontážním pracím, přepravě břemen zavěšených na konci výložnfku (včetně tankových věží), svařování a řezání elektrickým obloukem, potřebným úpravám terénu, odsunu poškozené techniky, tj. vlečením na tyči (lanech) nebo zavěšením přední (zadní) části poškozené techniky na výložník.

ZÁKLADNÍ TAKTICKOTECHNICKÉ ÚDAJE
  délka (výložník vzadu) 12 300 mm
  výška 3360 mm
  šířka (včetně buldozerové radlice) 2570 mm
  světlá výška 320 mm
  nájezdový úhel:  
  - vpředu (s radlicí) 18°
  - vzadu 29°
  rozvor náprav 1 650-2 870-1 450 mm
  rozchod kol:  
  - vpředu 1996 mm
  - vzadu 1940 mm
  pohotovostní hmotnost 130 000 kg
  největší přípojná hmotnost:  
  - na silnici 65 000 kg
  - v terénu 15 000 kg
  nejnižší rychlost 1,7 km/h
  největší rychlost samostatného vozidla 70 km/h
  povolený boční sklon vozidla 20 °
  vnější stopový průměr zatáčení 24 ±0,5 m
  výstupnost 360 mm
  překročivost 1600 mm
  brodivost 1300 mm
  největší rychlost při vlečeni techniky kloubovou tyči po komunikacích o přípojné hmotnosti:
  - do 16 000 kg 60 km/h
  - do 22 000 kg 30 km/h
  největší rychlost při vlečeni techniky pevnou tyči po komunikacích do přípojné hmotnosti
  - 30 000 kg a vozidla s přívěsem do hmotnosti 65 000 kg 50 km/h
  největší nosnost při odsunu na výložnlku jeřábu 6500 kg a největší rychlost při této nosnosti:
  - po komunikacích 10km/h
  - v terénu 5 km/h
  nejmenší vyloženi jeřábu 2 m
  největší vyložení jeřábu se:  
  - základním výložníkem 7,7 m
  - s otočným nástavcem 11,4 m
  čisté vyloženi jeřábu s otočným nástavcem před buldozerovou radlicí 3,8 m
  dovolený sklon vozovky pro práci jeřábu na podpěrách i pneumatikách
  pracovní rozsah jeřábu (nosnost):  
  - na základním výložnlku, na podpěrách, při vyložení 3 m 15 000 kg
  - s nástavcem, na podpěrách, při největším vyložení 4000 kg
  největší tažná síla navijáku při zařazeném prvním rychlostním stupni:
  - při přímém tahu:  
  - - dozadu 147 kN
  - - dopředu 139 kN
  - při použití jedné kladky:  
  - - dozadu 290 kN
  - - dopředu 270 kN
  - při použití dvou kladek:  
  - - dozadu 422 kN
  - - dopředu 394 kN
  délka lana navijáku 150 m
  tažná sila pomocného navijáku 6,85 kN
  délka lana pomocného navijáku 320 m
  huštěni pneumatik:  
  - samostatné vozidlo vpředu i vzadu 500 kPa
  - při práci jeřábu a odsunu zavěšené techniky:  
  - - vpředu 500 kPa
  - - vzadu 700 kPa
  obsah palivové nádrže 480 l
  dojezd 800-1000 km
  napětí elektrického zařízení 24 V ukostřený pól záporný

Zdroj: Časopis ATOM

Vyhledat
Webarchiv


TOPlist

Creative Commons License
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND

 

Klub vojenské historie ČESKOSLOVENSKÉ LIDOVÉ ARMÁDY
http://www.csla.cz - http://forum.csla.cz - http://kvh.csla.cz

ZBRANĚ Pusky