 |
SPOUŠTĚCÍ UNIVERZÁLNÍ ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ SUEZ-M

Účelové zařízení spouštěcího zdroje je umístěno na podvozku Praga-V3S ve snímatelné nástavbě. Zdrojem elektrické energie je speciální elektrocentrála o výkonu 60 kW. Hnací jednotku tvoří vícepalivový vznětový motor. Elektro-centrála napájí třífázovým střídavým napětím 3 x 208 V/ 400 Hz zdrojovou skříň a palubní sítě letounů.
Zdrojová skříň obsahuje dva nezávislé zdroje pro napájení palub a startérů dvojice letounů. Systém regulace stejnosměrných zdrojů zabezpečuje automatickou volbu spouštěcích režimů, stabilizuje napětí na konci kabelů a blokuje provoz zdrojů při poruše.
Střídavá napětí pro napájení letounů jsou odebírána přímo z elektrocentrály přes převodní transformátory a auto-transformátory.
Obsluhu spouštěcího zdroje lze provádět pouze z ovládacího panelu v kabině řidiče. Vnější pomocné panely slouží k uvedení zdroje do provozu v zimním období.
Zařízení je vybaveno třemi naftovými topeními. Dvě topení zabezpečují ohřev motoru, jedno vytápí samostatně kabinu osádky. Vozidlo má výstražný blikač, napájený z akumulátorů automobilu.
Zařízení je určeno k pozemnímu napájení elektrických systémů letadel v těchto pracovních režimech:
A. PŘEZKUŠOVÁNÍ
- stejnosměrným napětím
10-30 V
- střídavým napětím
115 V/400 Hz
- střídavým napětím
3 x 36 V/400 Hz (různého typu)
- střídavým napětím
3 x 208 V/400 Hz
B. STEJNOSMĚRNÝ START
- spouštění napětím 24 V
nebo 28,5 V (2 letouny různého typu
současně)
- spouštění napětím 28/56 V (2 letouny s intervalem
10-20 s mezi začátky spouštění)
- spouštění napětím 2 x 28 V (1 letoun kabelem na pravé straně)
C. STŘÍDAVÝ START
- spouštění napětím 24 V nebo 28,5 V při možnosti současné dodávky střídavých napětí 115 V, 3 x 36 V
a 3 x 208 V (2 letouny různého typu
současně)
| ZÁKLADNÍ TAKTICKOTECHNICKÉ ÚDAJE |
| PODVOZEK P-V3S |
|
| |
Pohotovostní hmotnost |
9600 kg |
| |
Maximální rychlost |
40 km/h |
| |
Rozměry DxŠxV |
6785 x 2270 x 2520
milimetrů |
| MOTOR ELEKTROCENTRÁLY T2-928-16E |
|
| |
Výkon |
88,4 kW |
| |
Provozní a volnoběžné otáčky |
1500-1800 min, 1000 min |
| |
Provozní teplota |
60 °C-105 °C |
| |
Provozní tlak oleje |
250 kPa |
| |
Palivo |
nafta NM-35 nebo letecký petrolej PL-6,směs NM-35 a PL-6 v libovolném poměru,směs 30% NM-35 nebo PL-6 a benzínu Ba-90 (Ba-95) |
| |
Objem nádrže - doba provozu |
200 l - 18 hodin |
| |
Norma spotřeby PHM |
11 l / Mh |
| |
Objem olejové náplně - druh oleje |
22 l - OA M6AD |
| |
Objem oleje pro vyplachování |
11 l - O A M6AD |
| ALTERNÁTOR BF-280-532 |
|
| |
Výkon |
60 kW |
| |
Napětí a kmitočet bez zátěže |
3 x 208 V/400 Hz |
| |
ZDROJOVÁ SKŘÍŇ |
|
| |
Výstupní stejnosměrná napětí |
10-30 V; 24 V;28,5 V; 57 V |
| |
Výstupní střídavá napětí |
3 X 208 V/400 Hz s nulovým vodičem
3 x 36 V/400 Hz s nulovým vodičem
115 V/400 Hz |
| NAFTOVÉ TOPENI 6-BON-3 (6-CON-3) |
|
| |
Tepelný výkon |
6-7 kW |
| |
Spotřeba paliva |
0,6-1,25 1/h |
| |
Druh paliva |
motorová nafta NM-35 |
| |
Napájecí stejnosměrné napětí |
24 V |
| |
Příkon při topení |
100-140 W |
Zdroj: Spouštěcí zdroje
|



veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|