TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
|
Kategorie tanku |
střední |
|
Bojová hmotnost |
41 000 kg |
|
Osádka |
3 muži |
|
Měrný výkon |
14kW.t1 |
|
ZÁKLADNÍ ROZMĚRY |
|
|
|
Délka s kanónem otočeným dopředu |
9530 mm |
|
|
Délka korby včetně blatníků |
6860 mm |
|
|
Šířka včetně snímatelných částí |
3460 mm |
|
|
Výška po strop věže |
2190 mm |
|
|
Světlost k rovině dna korby |
470 mm |
|
PROVOZNÍ ÚDAJE |
|
|
|
Průměrná rychlost tanku |
|
|
|
- po polních cestách |
35—45 km |
|
|
- po silnici |
do 50 km |
|
|
Max. rychlost tanku na silnici |
60 km |
|
SCHOPNOST PŘEKONÁVAT PŘEKÁŽKY |
|
|
|
Maximální úhel stoupání |
30° |
|
|
Maximální úhel bočního náklonu |
25° |
|
|
Šířka příkopu |
2,6—2,8 m |
|
|
Výška stěny |
0,85 m |
|
|
Hloubka brodu |
|
|
|
- bez přípravy tanku |
1,2m |
|
|
- s přípravou do 5 minut |
1,8 m |
|
|
Překonávání vodních překážek jízdou pod vodou |
|
|
|
- max. šířka vodní překážky |
1000 m |
|
|
- max. hloubka vodní překážky |
5 m |
|
SPOTŘEBA PHM A DOJEZD |
|
|
|
Spotřeba paliva na 100 km jízdy |
|
|
|
- na polních cestách |
260-460 l |
|
|
- na silnici |
240 l |
|
|
Spotřeba oleje na 100 km jízdy na polních cestách |
3-10 l |
|
|
Dojezd |
|
|
|
- s přídavnými palivovými nádržemi na silnici |
420-600 km |
|
|
- se základní náplní paliva |
500 km |
|
|
- s přídavnými palivovými nádržemi |
650 km |
|
VÝZBROJ
|
|
|
|
Kanón s hladkou hlavní: |
|
|
|
Vzor |
D-81T (neboli 2A-46) |
|
|
Ráže |
125 mm |
|
|
Rychlost střelby |
|
|
|
- při automatickém nabíjení |
do 8 ran za minutu |
|
|
Použitý druh střeliva |
protipancéřové podkaliberní á kumulativní,
tříštivotrhavé |
|
|
Vezená zásoba střeliva pro kanón |
39 |
|
|
Max. dálka střelby: |
|
|
|
s protipancéřovým podkaliberním střelivem |
|
|
|
- s kumulativním střelivem |
4000 m |
|
|
- s tříštivotrhavým střelivem |
4000 m |
|
|
při použití polohové libely |
5000 m |
|
|
Stabilizátor |
2E28 |
|
|
Protiletadlový kulometný komplet: |
|
|
|
Typ |
samostatný nekrytý |
|
|
Počet |
jeden |
|
|
Vzor |
NSV12.7 |
|
|
Ráže |
12,7 mm |
|
|
Dálkoměr |
TPDK 1 |
|
|
Pozorovatelna střelce |
TPN1-49-23 |
|
|
Opancéřování věže |
500 mm (vs HEAT) |
|
|
|
410 mm (vs APFSDS) |
|
|
Opancéřování trupu |
450 mm |
|
|
|
410 mm |
|
HNACÍ A POHYBOVÉ ÚSTROJÍ |
|
|
|
Motor |
V-46 |
|
|
Ohřívací systém: |
|
|
|
Typ ohřívače |
tryskový |
|
|
Max. spotřeba paliva |
9 l/h |
|
|
Spouštění motoru: |
|
|
|
Hlavní způsob |
stlačeným vzduchem |
|
|
Pomocný způsob |
elektrickým dynamo
spouštěčem SG-10-1S |
|
|
Systém pro spouštění motoru stlačeným vzduchem: |
|
|
|
Kompresor |
pístový, trojstupňový,
dvouválcový, vzduchem chlazený |
|
|
Provozní tlak |
14,7 Mpa |
|
|
Výkon kompresoru |
24 m3/h |
|
|
Láhve se stlačeným vzduchem |
2 ks |
|
|
Převodové ústrojí: |
|
|
|
Typ |
mechanické se spojovacím
převodem, dvěma převodovkami a koncovými převody |
|
|
Spojovací převod |
|
|
|
Typ |
ozubený převod do rychlá,
s pohonem kompresoru, dynamospouštěče a ventilátoru chladicího systému |
|
|
Převodovky |
|
|
|
Typ |
planetové se sedmi přev.
stupni vpřed a jedním přev. stupněm vzad, s třecími radiálními elementy a hydraulickým ovládáním |
|
|
Ovládání převodovky |
hydraulickým ovládacím
systémem a mechanicky |
|
|
Koncový převod |
planetový |
|
|
Převodový poměr konc. převodu |
4,454 |
|
|
Hmotnost převodovky s konc. převodem |
|
|
|
- levá |
710 kg |
|
|
- pravá |
700 kg |
|
|
Hydraulický ovládací a mazací systém: |
|
|
|
Celkový obsah |
57 l |
|
|
Plnicí obsah |
42 l |
|
|
Tlak oleje v mazacím systému |
0,20—0,25 MPa |
|
|
Tlak oleje v ovládacím systému |
1,7—1,8 MPa |
|
PODVOZEK |
|
|
|
Pohybové ústroji: |
|
|
|
Typ |
pásové, s hnacími koly
umístěnými v zadní části tanku |
|
|
Počet článků v každém pásu |
96 |
|
|
šířka článků |
580 mm |
|
|
Délka dotyku pásu s terénem |
4,43 m |
|
|
Rozteč středů pásů |
2,76 m |
|
|
Hmotnost jednoho kolejového pásu |
|
|
|
- s gumokovovými spoji |
1775 kg |
|
|
- s kovovými spoji |
1430 kg |
|
|
Hmotnost jednoho článku |
|
|
|
- s gumokovovými spoji |
16,6 kg |
|
|
Hnací kola |
|
|
|
Počet zubů věnce hnacího kola |
14 |
|
|
Napínací kola |
celokovová, odlévaná dvojdisková s venkovním pogumováním |
|
|
Pojezdová kola |
|
|
|
Počet pojezdových kol |
12 |
|
|
Hmotnost jednoho pojezdového kola |
177 kg |
|
|
Nosné kladky |
celokovové, s vnitřním odpružením |
|
|
Počet kladek |
6 |