BTR-60PB je čtyřnápravový obojživelný kolový obrněný transportér s pohonem všech kol, s dobrou průchodivostí a manévrovací schopností, schopný překonávat z chodu příkopy, okopy i vodní překážky. Obrněný transportér BTR-60PB je bojové vozidlo, jehož koncepce umožňuje vést bojovou činnost přímo z vozidla. bojový prostor - nachází se ve střední části korby. Je v něm umístěná otočná kulometná věž se dvěma kulomety a visutou sedačkou střelce, dále dvě jednomístné sedačky a dvě příčné třímístné sedačky roje, příslušenství ke kulometům, ventilátorový odlučovač, topení prostoru roje a další,
TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
|
|
|
|
Hmotnost vozidla v bojové připravenosti |
10 300 kg +3 % |
|
Počet členů osádky a roje |
10 osob |
|
Základní rozměry |
|
|
- délka |
7 220 mm |
|
- šířka |
2 825 mm |
|
- výška přes věž |
2 420 mm |
|
- výška po horní pancíř |
2 055 mm |
|
- světlá výška |
475 mm |
|
Maximální rychlost |
|
|
- na cestě |
80 km.hod |
|
- plavby |
9 až 10 km.hod |
|
Překročivost (šířka příkopu) |
do 2 m |
|
Minimální stopový poloměr zatáčení |
|
|
- na suchu |
12 m |
|
- na vodě |
8 až 10 m |
VÝZBROJ |
|
|
Velkorážný kulomet |
|
|
- typ |
tankový |
|
- značka |
KPVT |
|
- ráž |
14,5 mm |
|
- účinný dostřel |
2 000 m |
|
- podávání nábojů |
z pásu |
|
- počet nábojů celkem |
500 |
|
Kulomet |
|
|
- typ |
tankový |
|
- značka |
PKT |
|
- ráž |
7,62 mm |
|
- účinný dostřel |
1 500 m |
|
- podávání nábojů |
z pásu |
|
- počet nábojů celkem |
2 000 |
|
Kulomety jsou spřaženy a jsou společně lafetovány ve střelecké věži |
|
|
Výzbroj osádky |
|
ZAMĚŘOVACÍ A POZOROVACÍ PŘÍSTROJE |
|
|
Přístroj |
TNP-B |
|
- počet |
10 (5 nad víky pozorovacích
otvorů řidiče a velitele, 5 na šikmých pancířích korby) |
|
Přístroj |
TPKU-2B |
|
- počet |
1 (před velitelem) |
|
Infrahled řidiče |
|
|
- značka |
TVN-2B |
|
- upevnění |
před řidičem nebo uložený
v bojovém prostoru |
|
Infrahled velitele |
|
|
- značka |
TKN-1 |
|
- upevnění |
před velitelem nebo uložený
v bojovém prostoru |
|
Přístroj |
MK-4N |
|
|
v bojovém prostoru |
MOTOR |
|
|
Počet motorů |
2 |
|
Typ |
GAZ-49 B |
|
Provedení motoru |
šestiválcový čtyřdobý zážehový |
|
Maximální výkon motoru
při3 600 ot.min |
132 kW |
|
Rozsah otáček |
1 600 až 3 600 ot.min |
|
Kompresní poměr |
6,7 |
|
Uspořádání válců |
řadové |
|
Objem válců |
6,96 dm3 |
|
Objem mazací soustavy motoru |
9,5 1 |
|
Chladiče oleje |
|
|
- provedení |
trubkové umístěné v chladiči
chladicí kapaliny, pro každý motor 2 |
|
Použité palivo |
benzín motorový |
|
Karburátor |
pro každý motor 2 spádové
dvojité |
|
Objem palivových nádrží celkem |
290 1 |
|
Zapalování |
dynamobateriové |
|
Provedení chladicí soustavy |
kapalinová uzavřená s nuceným oběhem |
|
Chladiče chladicí kapaliny |
2 trubkové lamelové třířadé
(pro každý motor jeden) |
|
Objem chladicí soustavy |
37 1 |
|
Ventilátory |
2 šestilistové s pohonem od
klikového hřídele (pro každý motor jeden) |
|
Ohřívač motoru |
termosifónový benzínový
s dmychadlem a zapalovací svíčkou umístěný mezi motory |
|
Spouštění motorů |
elektrickými spouštěči |
PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ |
|
|
Spojka |
|
|
- typ |
mechanická třecí suchá jednolamelová, pro každý motor jedna |
|
- ovládání |
kapalinovým převodem |
|
Převodovka |
|
|
- typ |
mechanická s pomocnou převodovkou pro pohon vrtulového čerpadla |
|
- počet |
2 |
|
- počet rychlostních stupňů |
4 vpřed, 1 vzad |
|
Přídavná převodovka |
|
|
typ |
mechanická dvoustupňová |
|
- počet |
2 |
|
- počet převodových stupňů |
2 |
|
- řazení převodových stupňů |
mechanické |
|
Spojovací hřídele |
|
|
- provedení |
trubkové s křížovými klouby,
dvouramennými unašeči
a jehlovými ložisky |
PODVOZEK |
|
|
Nápravy |
|
|
- provedení |
hnací výkyvné, s řiditelnými
koly u 1. a 2. nápravy |
|
- počet |
4 umístěné uvnitř korby |
|
Stálá redukce |
jednostupňová na všech kolech |
|
Diferenciály |
samosvorné kolíkové |
|
Pérování |
skrutnými tyčemi |
|
- počet skrutných tyčí |
8 (podélných) |
|
Tlumení nárazů a výkyvů |
dvojčinnými kapalinovými
tlumiči |
|
- počet tlumičů |
12 |
|
Vozidlová kola |
|
|
- druh |
s dělenými ráfky a rozpínacími kruhy |
|
- počet vozidlových kol |
8 |
|
- huštění pneumatik |
0,25 MPa |
|
Brzdy |
|
|
- provozní nožní brzda |
bubnová čelisťová jednookruhová působící na všechna kola |
|
- ovládání |
kapalinové s tlakovým posilovačem |
|
- ruční brzda |
bubnová působící na hnací
hřídele převodovek |
|
- ovládání |
mechanické |
|
Řízení |
|
|
- druh |
mechanické šnekové (s dvojchodou kladkou) s kapalinovým posilovačem |
|
Pohon na vodě |
vrtulovým čerpadlem |
|
Řízení na vodě |
dvěma kormidly umístěnými
ve výstupním otvoru výtlačného potrubí a klapkami vrtulového čerpadla |
|
- ovládání kormidel |
mechanické spojené s řízením
kol |
|
- ovládání klapek |
kapalinové |
ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ |
|
|
Elektrická síť |
|
|
- druh |
jednovodičová stíněná s ukostřeným záporným pólem |
|
Napětí |
24 V |
|
Akumulátor |
startovací olověný 6 ST 68 |
|
- počet ve vozidle |
2 |
|
Alternátor |
se zabudovaným usměrňovačem s pohonem od pravého motoru |
|
Spouštěč |
ST-110 |
|
- počet |
2 |
|
Rádiová stanice |
|
|
- značka |
R-123 |
|
- provedení |
přijímač a vysílač |
|
- dosah při provozu se 4 m anténou
ve středně členitém terénu |
20 km |
|
- dosah při provozu na náhradní anténu |
1 km |