Hlava ČSLA Zbraně Technika Výstroj Výzbroj Služba Fórum Muzeum KVH ČSLA Spolubojovníci ČSLA Zbraně Technika Výstroj Výzbroj Služba KVH Forum Spolubojovníci

Obrněný transportér OT-62
(Topas - transportér obrněný pásový střední)

Základní typ: OT-62
Nástavby:
OT-62A
OT-62/R2
OT-62/R3MT
OT-62/R4MT
DTP-62

OT-62 je střední pásový obojživelný obrněný transportér. Transportér je možné využít pro podporu bojové činnosti na souši i na vodě, dále pro přepravu osob, různých nákladů a různého materiálu na bojišti. Transportér je možné využít i jako minový ukladač, záchranné a vyprošťovací vozidlo atp. Řidičský prostor je v přední části korby. Vlevo od místa řidiče je sedačka velitele. Na místě pro velitele jsou instalovány: rádiová stanice a skříňka hovorového zařízení, pozorovací přístroje velitele, hodiny, ovládací ústrojí otočného světlometu a kloubu antény. Vpravo od místa řidiče je sedačka střelce, ve věžičce jsou pozorovací přístroje střelce a skříňka hovorového zařízení. Nad sedačkou střelce jsou umístěny zbraně, zaměřovač a zařízení k ovládání zbraní. Bojový prostor je ve střední části vozidla. Po obou jeho stranách jsou boční nouzové dveře a kryté střílny k pozorování a ke střelbě. Ve směru podélné osy vozidla jsou v bojovém prostoru čtyři řady sedaček (celkem pro 17 mužů). Ve stropě jsou hlavní otvory s příklopy pro nasedání a vysedání. Pod sedačkami je vyčleněn prostor pro uložení schránek se střelivem. Dále je v bojovém prostoru umístěno filtroventilační zařízení, panel ovládání ohřívače, zásuvka pro vnější spouštění a další zařízení a vybavení.

Všeobecné a provozní údaje
  Hmotnost vozidla v bojové pohotovosti (bez osádky a výsadku) 13 000 kg
  Obložnost 20 mužů s výstroji včetnž organické osádky nebo zátěž 2000 kg
  Rozměry  
    délka 7000 mm
    šířka 3140 mm
    výška po strop bojového prostoru 2000 mm
    výška s věžičkou 2375 mm
    světlá výška 410 mm
  Měrný tlak na půdu 0,05 MPa (0,51 kp/cm2)
  Rychlost vozidla  
    maximální 58,4 km/h
    průměrná na silnici 35 až 45 km/h
    průměrná na polních cestách 25 až 35 km/h
    při plavbě vpřed 10,8 km/h
    při plavbě vzad 5 km/h
  Norma spotřeby paliva na 100 km jízdy
    letní 140 l
    zimní 180 l
    za hodinu plavby 65 l
  Jízdní dosah  
    na silnicích 450 až 550 km
    na polních cestách 300 až 360 km
    při plavbě 50 až 70 km
Schopnost překonávat překážky
  Maximální stoupání 38°
  Maximální boční náklon 25°
  Maximální šířka příkopu 2,8 m
  Výška kolmé stěny 0,9 m
  Maximální sklon břehu  
    při vjezdu do vody 30°
    při výjezdu z vody 25°
  Maximální boční náklon na vodě 12°
Výzbroj
  Kulomet  
    vzor (upravený pro lafetu) UK-59
    počet 1
    ráže 7,62 mm
    maximální dostřel 4800 m
    bojová rychlost střelby ve vozidle 250 ran/min
    nepřetržitost střelby z hlavně 250 ran
    náměr 5° až +80°
    odměr 360°
  Tarasnice  
    vzor T-21
    počet 1
    ráže 82 mm
    maximální dostřel 2800 m
    náměr 5° až + 20°
    odměr 360°
Spojovací prostředky
  Radiostanice  
    typ R-113
    frekvenční rozsah 20,000 až 23,375 MHz
    děleni frekvenčního rozsahu po 25 kHz
    dosah ve dne i v noci do 20 km
  Tankové hovorové zařízeni R 120
Hnací a pohybové ústrojí
  Motor  
    značka PV-6
    druh čtyřdobý, naftový dva náctiválec do V s přímým vstřikem paliva, kapalinové chlazeni, přeplňovaný turbodmychadlem
    maximální výkon 221 kW (300 k)
    palivo motorová nafta 30 nebo 45
    chladicí kapalina  
    v létě voda
    v zimě nízkotuhnoucí směs
    obsah všech nádrží 400 1
    obsah chladicího ústrojí 60 1
    obsah mazacího ústrojí(z toho v .nádrži) 45 1 (35 1)

Zdroj: Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA

copyright © http://www.csla.cz

Vyhledat
Webarchiv


TOPlist

Creative Commons License
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND

 

Klub vojenské historie ČESKOSLOVENSKÉ LIDOVÉ ARMÁDY
http://www.csla.cz - http://forum.csla.cz - http://kvh.csla.cz

ZBRANĚ Pusky