|
Obrněný transportér OT-62
(Topas - transportér obrněný pásový střední)
Základní typ: OT-62
Nástavby:
OT-62A
OT-62/R2
OT-62/R3MT
OT-62/R4MT
DTP-62
OT-62 je střední pásový obojživelný obrněný transportér. Transportér je možné využít pro podporu bojové činnosti na souši i na vodě, dále pro přepravu osob, různých nákladů a různého materiálu na bojišti. Transportér je možné využít i jako minový ukladač, záchranné a vyprošťovací vozidlo atp. Řidičský prostor je v přední části korby. Vlevo od místa řidiče je sedačka velitele. Na místě pro velitele jsou instalovány: rádiová stanice a skříňka hovorového zařízení, pozorovací přístroje velitele, hodiny, ovládací ústrojí otočného světlometu a kloubu antény.
Vpravo od místa řidiče je sedačka střelce, ve věžičce jsou pozorovací přístroje střelce a skříňka hovorového zařízení. Nad sedačkou střelce jsou umístěny zbraně, zaměřovač a zařízení k ovládání zbraní. Bojový prostor je ve střední části vozidla. Po obou jeho stranách jsou boční nouzové dveře a kryté střílny k pozorování a ke střelbě. Ve směru podélné osy vozidla jsou v bojovém prostoru čtyři řady sedaček (celkem
pro 17 mužů). Ve stropě jsou hlavní otvory s příklopy pro nasedání a vysedání. Pod sedačkami je vyčleněn prostor pro uložení schránek se střelivem. Dále je v bojovém prostoru umístěno filtroventilační zařízení, panel ovládání ohřívače, zásuvka pro vnější spouštění a další zařízení a vybavení.
Všeobecné a provozní údaje |
|
Hmotnost vozidla v bojové
pohotovosti (bez osádky a výsadku) |
13 000 kg |
|
Obložnost |
20 mužů
s výstroji včetnž organické osádky nebo zátěž 2000 kg |
|
Rozměry |
|
|
|
délka |
7000 mm |
|
|
šířka |
3140 mm |
|
|
výška po strop bojového prostoru |
2000 mm |
|
|
výška s věžičkou |
2375 mm |
|
|
světlá výška |
410 mm |
|
Měrný tlak na půdu |
0,05 MPa
(0,51 kp/cm2) |
|
Rychlost vozidla |
|
|
|
maximální |
58,4 km/h |
|
|
průměrná na silnici |
35 až 45 km/h |
|
|
průměrná na polních cestách |
25 až 35 km/h |
|
|
při plavbě vpřed |
10,8 km/h |
|
|
při plavbě vzad |
5 km/h |
|
Norma spotřeby paliva |
na 100 km jízdy |
|
|
letní |
140 l |
|
|
zimní |
180 l |
|
|
za hodinu plavby |
65 l |
|
Jízdní dosah |
|
|
|
na silnicích |
450 až 550 km |
|
|
na polních cestách |
300 až 360 km |
|
|
při plavbě |
50 až 70 km |
Schopnost překonávat překážky |
|
Maximální stoupání |
38° |
|
Maximální boční náklon |
25° |
|
Maximální šířka příkopu |
2,8 m |
|
Výška kolmé stěny |
0,9 m |
|
Maximální sklon břehu |
|
|
|
při vjezdu do vody |
30° |
|
|
při výjezdu z vody |
25° |
|
Maximální boční
náklon na vodě |
12° |
Výzbroj |
|
Kulomet |
|
|
|
vzor |
(upravený pro lafetu) UK-59 |
|
|
počet |
1 |
|
|
ráže |
7,62 mm |
|
|
maximální dostřel |
4800 m |
|
|
bojová rychlost střelby
ve vozidle |
250 ran/min |
|
|
nepřetržitost střelby
z hlavně |
250 ran |
|
|
náměr |
5° až +80° |
|
|
odměr |
360° |
|
Tarasnice |
|
|
|
vzor |
T-21 |
|
|
počet |
1 |
|
|
ráže |
82 mm |
|
|
maximální dostřel |
2800 m |
|
|
náměr |
5° až + 20° |
|
|
odměr |
360° |
Spojovací prostředky |
|
Radiostanice |
|
|
|
typ |
R-113 |
|
|
frekvenční rozsah |
20,000 až
23,375 MHz |
|
|
děleni frekvenčního rozsahu |
po 25 kHz |
|
|
dosah ve dne i v noci |
do 20 km |
|
Tankové hovorové zařízeni |
R 120 |
Hnací a pohybové ústrojí |
|
Motor |
|
|
|
značka |
PV-6 |
|
|
druh |
čtyřdobý, naftový dva
náctiválec do V s přímým vstřikem paliva, kapalinové chlazeni, přeplňovaný turbodmychadlem |
|
|
maximální výkon |
221 kW (300 k) |
|
|
palivo |
motorová nafta 30 nebo 45 |
|
|
chladicí kapalina |
|
|
|
v létě |
voda |
|
|
v zimě |
nízkotuhnoucí směs |
|
|
obsah všech nádrží |
400 1 |
|
|
obsah chladicího ústrojí |
60 1 |
|
|
obsah mazacího ústrojí(z toho v .nádrži) |
45 1 (35 1) |
Zdroj: Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA
copyright © http://www.csla.cz
|
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|