|
Střední obojživelný kolový obrněný transportér OT-64A
OT-64A je střední obojživelný kolový obrněný transportér s dobrou manévrovací schopností výhodný pro použití k přepravě po komunikacích.Transportér je možné využít pro podporu bojové činnosti, jeho koncepce
umožňuje vést bojovou činnost i přímo z vozidla. Dále je možné transportéru využít pro přepravu osob, různých nákladů a materiálu na bojišti i po komunikacích i jako základního vozidla pro různé speciální nástavby.
Bojový prostor OT-64A - tvoří střelecká věž (ve středu vozidla), která slouží jako nosič lafetovaných zbraní OT-64A, k upevnění jejích miřidel a zaměřovače. Se střeleckou věží je spojeno sedátko střelce, bojový prostor výsadku (roje) - je v zadní části vozidla. V bojovém prostoru výsadku jsou instalovaná sklopná sedadla pro výsadek (roj), dále pracovní válce s ovládacím ústrojím kormidel, zařízení světelné signalizace, osvětlení, držáky pro speciální zařízení, kanály výfukových ejektorů, záložní baňky na palivo a další.
Všeobecné údaje |
|
Hmotnost vozidla v bojové připravenosti |
12 150 kg |
|
Nosnost vozidla |
2 000 kg |
|
Přípojná hmotnost |
3 000 kg |
|
Osádka |
3 osoby |
|
Obloženost (včetně výzbroje a výstroje) |
20 osob |
|
Měrný tlak při předepsaném nahuštění
pneumatik |
0,33 MPa |
|
Měrný tlak při podhuštění pneumatik
na0,08 MPa |
0,135 MPa |
|
Základní rozměry |
|
|
- délka |
7 440 mm |
|
- šířka |
2 500 mm |
|
- výška přes věž |
2 760 mm |
|
- výška přes kopuli řidiče |
2 320 mm |
|
- výška po strop |
2 060 mm |
|
- světlá výška |
400 mm |
|
- výška tažného zařízení vpředu |
550 mm |
|
- výška tažného zařízení vzadu |
650 mm |
|
Maximální rychlost |
|
|
- na cestě |
94 km.hod |
|
- plavby |
9 km.hod |
|
Překročivost (šířka příkopu) |
2 m |
|
Největší stoupavost |
70 % |
|
Úhel vjezdu do vody |
max. 30° |
|
Úhel výjezdu z vody |
max. 17° |
|
Minimální stopový poloměr zatáčení |
10,75 m |
VÝZBROJ |
|
|
Velkorážný kulomet |
|
|
- typ |
tankový |
|
- značka |
KPVT |
|
- ráž |
14,5 mm |
|
- podávání nábojů |
z pásu |
|
- počet nábojů |
500 |
|
Kulomet |
|
|
- typ |
tankový |
|
- značka |
PKT |
|
- ráž |
7,62 mm |
|
- podávání nábojů |
z pásu |
|
- rychlost střelby |
200 až 250 ran.min |
|
Kulomety jsou spřaženy a jsou společně lafetovány ve střelecké
věži |
|
|
Výzbroj osádky |
|
ZAMĚŘOVACÍ A POZOROVACÍ PŘÍSTROJE |
|
|
Periskop |
zamontován do velitelského příklopu v řidičském prostoru |
|
- účel |
umožňuje pozorování okolí
transportéru za všech podmínek |
|
Infrahled řidiče |
|
|
- značka |
PNV 57 |
|
- upevnění |
na speciální kukle řidiče |
|
- napájení (zdroj) |
pomocí kabelu ze zásuvky pro
přenosnou svítilnu |
|
MOTOR |
|
|
Typ |
T 928-14 |
|
Provedení |
osmiválcový čtyřdobý vznětový naftový, s přímým vstřikem paliva chlazený vzduchem |
|
Hmotnost motoru |
700 kg ±5 % |
|
Maximální výkon motoru při 2 000 ot.min |
132 kW |
|
Rozsah otáček |
800 až 2 000 ot.min |
|
Kompresní poměr |
16,5 |
|
Uspořádání válců |
ve tvaru V pod úhlem 75° |
|
Objem válců |
9 dm3 |
|
Objem mazací soustavy motoru |
29 l |
|
Použité palivo |
motorová nafta |
|
Objem palivové nádrže |
330 l |
|
Provedení chladicí soustavy |
vzduchem pomocí dmychadla, tlakovým oběhem proudu vzduchu |
|
Spouštění motoru |
elektrickým spouštěčem |
PŘEVODNĚ ÚSTROJÍ |
|
|
Rychloběh |
mechanický převod třemi čelními ozubenými koly |
|
Spojka |
mechanická třecí suchá jednolamelová |
|
- ovládání |
kapalinovým převodem |
|
Převodovka |
|
|
- provedení |
planetová |
|
- typ |
PRAGA-WILSON |
|
- počet rychlostních stupňů |
5 vpřed, 1 vzad |
|
- množství oleje v převodovce |
13,25 l |
|
Přídavná převodovka |
|
|
- provedení |
mechanický převod čelními
ozubenými koly |
|
- počet převodových stupňů |
2 |
|
- řazení převodových stupňů |
mechanické |
|
Pohony |
|
|
- pohon přední a zadní mezinápravové
rozvodovky (předních kol) |
mechanický ozubenými koly |
|
- řazení přední mezinápravové rozvodovky (pohon předních kol) |
tlako vzdušné |
|
- pohon navijáku (pouze u některých) |
mechanický |
|
- řazení pohonu navijáku |
tlakovzdušné |
|
Spojovací hřídele |
kloubové s křížovými klouby,
dvouramennými unašeči a jehlovými ložisky |
PODVOZEK |
|
|
Nápravy |
|
|
- provedení |
2 přední řiditelné nápravy,
2 zadní neřiditelné nápravy |
|
pohon |
2 nebo 4 hnací nápravy - podle volby |
|
Mezinápravové redukční rozvodovky |
|
|
- počet |
1 pro přední dvojici náprav,
1 pro zadní dvojici náprav |
|
- druh |
mechanické se stálým převodem ozubenými koly |
|
Rozvodovky náprav |
|
|
- počet |
2 přední,
2 zadní |
|
- druh |
mechanické se stálým redukčním převodem, s kuželovým diferenciálem |
|
Polonápravy a náboje kol |
|
|
- počet polonáprav |
4 přední řiditelné, 4 zadní neřiditelné |
|
- druh |
s výkyvnými rameny |
|
Pérování |
|
|
- způsob |
vinutými pružinami |
|
Tlumení nárazů a výkyvů |
dvojčinnými kapalinovými
tlumiči |
|
- počet tlumičů |
10 |
|
Kola |
|
|
- druh |
disková dělená |
|
- celkový počet kol na vozidle |
8 |
|
- huštění pneumatik |
0,35 MPa |
|
Brzdy |
|
|
- provozní nožní brzda |
vzduchokapalinová dvouokruhová působící na všechna kola |
|
- ruční brzda |
bubnová působící na hnaný
hřídel přídavné převodovky |
|
Řízení |
|
|
- druh |
mechanické šnekové s kapalinovým posilovačem |
|
Pohon na vodě |
dvěma lodními šrouby |
|
Řízení na vodě |
dvěma kormidly |
ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ |
|
|
Elektrická síť |
jednovodičová |
|
- ukostřený pól |
záporný |
|
Napětí |
24 V |
|
Akumulátor |
|
|
- typ |
startovací olověný 6 ST 165 |
|
- počet ve vozidle |
2 |
|
Dynamo |
čtyřpólové s vlastním buzením |
|
- jmenovitý výkon (při 1 500 ot.min"1) |
0,9 kW |
|
Spouštěč |
|
|
- typ |
02-9187.72 |
|
- jmenovité napětí |
24 V |
|
- jmenovitý výkon |
6 kW |
|
Rádiová stanice |
|
|
- značka |
R-113 |
|
- provedení |
přijímač a vysílač simplexní
s fónickým poloduplexním provozem |
|
- dosah při provozu se 4 m anténou
ve středně členitém terénu |
20 km |
|
- dosah při provozu na náhradní
anténu |
1 km |
|
Hovorové zařízení |
|
|
- značka |
R-120 |
|
- provedení |
s elektromagnetickými hrdelními mikrofony |
OCHRANA PROTI ZBRANÍM HROMADNÉHO NIČENÍ |
|
|
- proti tlakové vlně |
hermetizací vozidla |
|
- proti radioaktivnímu prachu, otravným
látkám a bojovým biologickým
prostředkům |
čistěním vzduchu a vytvořením přetlaku ve vozidle ručním filtroventilačním zařízením |
Zdroj: Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA
copyright © http://www.csla.cz
|
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|