TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
|
|
Hmotnost |
12 400 kg ±2 % |
|
Osádka |
3 osoby |
|
Roj |
6 (8) osob |
|
Měrný tlak |
0,059-0,06 MPa |
|
Základní rozměry |
|
|
délka |
6 735 mm |
|
styčná délka kolejových pásů |
4 200 mm |
|
šířka |
2 940 mm |
|
šířka od vnějších okrajů pásů |
2 850 mm |
|
šířka stopy (vzdálenost mezi středy
pásů) |
2 250 mm |
|
výška |
2 105 mm |
|
světlá výška |
370 mm |
|
Maximální rychlost |
|
|
na cestě |
65 km.h |
|
plavby vpřed |
7,3 km.h |
|
plavby vzad |
2 km.h |
|
průměrná rychlost na suché nezpevněné
cestě |
40-45 km.h |
|
překročivost (šířka příkopu) |
2,5 m |
|
Výstupnost (výška překážky) |
0,7 m |
|
Výstupnost vjezdu do vody (výjezdu z vody) |
|
|
na tvrdých půdách nad vodou |
max. 30° (25°) |
|
- na tvrdých půdách pod vodou |
max. 15° (15°) |
|
- na měkkých půdách nad vodou |
max. 25° (20°) |
|
- na měkkých půdách pod vodou |
max. 15° (15°) |
|
Minimální poloměr zatáčení |
|
|
- s vypnutým blokování planetové spojky
se zapnutou planetovou brzdou |
7,063 m |
|
se zapnutou provozní brzdou |
1,275 m |
VÝZBROJ |
|
|
Velkorážný kulomet |
|
|
- typ |
tankový |
|
- značka |
KPVT |
|
- ráže |
14,5 mm |
|
- podávání nábojů |
z pásu |
|
- počet nábojů |
500 |
|
Kulomet |
|
|
- typ |
tankový |
|
- značka |
PKT |
|
- ráže |
7,62 mm |
|
- podávání nábojů |
z pásu |
|
- rychlost střelby |
200 až 250 výstřelů.min |
|
- počet nábojů |
2 000 |
|
Oba kulomety jsou spřaženy a jsou společně lafetovány ve střelecké věži |
|
|
Střílny pro střelbu z ručních zbraní |
|
|
- umístění |
v prostoru roje v bočnicích |
|
vozidla a v levých zadních dveřích |
|
|
- upínání zbraní |
kloubové |
|
- počet pro kulomet |
2 |
|
- počet pro samopal |
7 |
ZAMĚŘOVACÍ A POZOROVACÍ PŘÍSTROJE |
|
|
Kombinovaný dalekohled velitele |
periskopický kombinovaný
(denní, noční s přisvětlová-ním infra) |
|
- zvětšuje - denní systém |
5x |
|
- noční systém |
4,2x |
|
- viditelnost |
400 m |
|
Infrahled řidiče |
periskopický binokulární
s přisvětlováním infra |
|
přístroje pro denní pozorování |
periskopické s elektrickým vyhříváním skel |
|
gyropolokompas |
navigační gyroskopický |
MOTOR |
|
|
Typ |
UTD-20 |
|
Provedení |
šestiválcový čtyřdobý vznětový naftový s přímým vstřikem paliva chlazený kapalinou |
|
Hmotnost motoru |
665 kg ±2 % |
|
Maximální výkon motoru při 2600 ot.min |
220 kW |
|
Rozsah otáček |
1 500 až 2 600 ot.min |
|
Kompresní poměr |
15,8 |
|
Uspořádání válců |
ve tvaru V pod úhlem 120° |
|
Objem válců |
15,9 dm3 |
|
Objem celé mazací soustavy motoru |
58 l |
|
Olejová nádrž se plní do |
48 l |
|
Chladič oleje |
trubkový lamelový |
|
Použité palivo |
motorová nafta |
|
Objem palivových nádrží |
462 l |
|
z toho ve dvou nádržích v zadních
dveřích |
110 l |
|
Provedení chladicí soustavy |
kapalinová přetlaková s nuceným oběhem chladicí kapaliny a ejekčním prouděním vzduchu přes chladič |
|
Plnící objem chladicí soustavy |
52 l |
|
Spouštění motoru |
|
|
základní spouštěcí zařízení |
stlačeným vzduchem |
|
- pomocné spouštěcí zařízení |
elektrickým spouštěčem |
|
Ochrana motoru před vniknutím vody |
ventilová s automatickým
a ručním ovládáním |
PŘEVODNĚ ÚSTROJÍ |
|
|
Hlavní spojka |
mechanická třecí suchá lamelová stále zapnutá |
|
Převodovka |
mechanická se stálým záběrem ozubených kol synchronizovaná (na 2., 3., 4. a 5. rychlostním stupni) |
|
- počet rychlostních stupňů |
5 vpřed, 1 vzad |
|
- množství oleje v převodovce |
20 l |
|
Planetové směrové ústrojí |
dvoustupňové |
|
Provozní brzda |
pásová plovoucí dvojčinná |
|
Konečný převod |
jednostupňový planetový |
OVLÁDACÍ ÚSTROJÍ |
|
|
Ovládání přívodu paliva |
mechanické (pedálové s ručním nastavováním plynulého přívodu paliva) |
|
Ovládací ústrojí hlavní spojky |
hydraulické (není-li motor
v chodu, je ovládání vzduchové) |
|
Řazení rychlostí |
mechanické s hydraulickým
posilovačem pro 2., 3., 4. a 5. rychlostní stupeň |
|
Ovládací ústrojí planetového směrového
ústrojí |
hydraulické s posilovačem na
brzdy planetového směrového ústrojí |
|
Ovládací ústrojí provozní brzdy |
hydraulické (není-li motor
v chodu, je ovládání vzduchové) |
|
Ovládání ruční brzdy |
mechanické |
PODVOZEK |
|
|
Typ |
pásový s hnacími koly umístěnými vpředu |
|
Pohon na vodě |
kolejovými pásy |
|
Kolejové pásy |
kovopryžové články s paralelním spojem spojkami |
|
Počet článků v jednom pásu |
84 |
|
Hmotnost jednoho pásu |
626 kg |
ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ |
|
|
Elektrická síť |
jednovodičová |
|
- ukostřený pól |
záporný |
|
Napětí v síti je-li motor v klidu |
22 až 24 V |
|
Napětí v síti za chodu motoru |
26,5 až 28,5 V |
|
Akumulátor |
|
|
- typ |
startovací olověný 12D 150 B |
|
- celková kapacita akumulátoru |
140 Ah |
|
- počet ve vozidle |
2 |
|
Dynamo typ |
šestipólové s bočníkem chlazené |
|
jmenovitý výkon (při otáčkách motoru 1 600 ot.min) |
5 kW |
|
Spouštěč |
|
|
- typ |
s-5 (s-5-23) |
|
- maximální výkon |
15 kW |
|
- napětí/pracovní proud |
24 V/460 A |
|
Rádiová stanice |
přijímač a vysílač, telefon, ultrakrátké vlny |
|
Značka |
R-123M |
|
dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu se šumy |
min. 20 km |
|
dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu při potlačení
šumů |
do 13 km |
|
Hovorové zařízení |
telefonní s elektromagnetickými hrdelními mikrofony |
|
- značka |
R-124 |
|
- počet účastníků |
5 |
OCHRANA PROTI ZBRANÍM HROMADNÉHO NIČENÍ |
|
|
- proti tlakové vlně |
hermetizací vozidla |
|
- proti radioaktivnímu prachu, otravným látkám a bojovým biologickým
prostředkům |
čistěním vzduchu a vytvořením přetlaku ve vozidle (0,3 Pa) |
|
- snímač ochranného systému |
GO-27 |
ZAŘÍZENÍ POŽÁRNÍ OCHRANY |
|
|
- provedení |
automatické dvojčinné
+ 1 ruční hasicí přístroj |
MASKOVACÍ PROSTŘEDKY |
|
|
- neprůhledná dýmová clona |
100 až 150 m po dobu minimálně 1 min provedená zadýmovacím zařízením (nepřetržitá činnost maximálně 5 min) |
VZDUCHOVÁ SOUSTAVA |
|
|
- pracovní tlak |
15 MPa |
|
- zdroj tlakového vzduchu |
dvouválcový třístupňový
kompresor |