PTS je pásový obojživelný transportér s velkou ložnou plochou schopný
překonávat vodní překážky plavbou se značnou zátěží. Transportér je určen pro přepravu dělostřelectva, tahačů, transportérů, automobilů a jiné techniky a materiálu při násilném přechodu vodních překážek, může být využit i jako záchranné a vyprošťovací vozidlo při zabezpečování násilného překonávání vodních překážek. Ložný prostor - je nad prostorem hnacího ústrojí. Jsou v něm umístěny dvě kolejnice, které jsou základem nakládací plošiny pro přepravu břemen. Vpředu je ložný prostor ohraničen kabinou (u které jsou umístěny akumulátory), ze stran bokem trupu, vzadu sklopnou zádí.
TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
|
|
|
|
Hmotnost vozidla v bojové připravenosti |
17 000 kg |
|
Osádka |
2 osoby |
|
Užitečné zatížení |
|
|
- na vodě a na přístupech k ní do 3 km |
10 000 kg |
|
- na souši (při přesunu) |
5 000 kg |
|
Základní rozměry |
|
|
- délka |
11 426 mm |
|
- šířka |
3 300 mm |
|
- šířka stopy (vzdálenost středu pásů) |
2 700 mm |
|
- výška |
2 800 mm |
|
- světlá výška |
400 mm |
|
- výška tažného zařízení |
950 mm |
|
Rychlost |
|
|
- na cestě |
42 km.hod |
|
- průměrná rychlost na suché
nezpevněné cestě |
25 až 27 km.hod |
|
- rychlost plavby vpřed |
11,5 km.hod |
|
- rychlost plavby vzad |
3 až 5 km.hod |
|
Překročivost (šířka příkopu) |
2,5 m |
|
Výstupnost (výška překážky) |
0,65 m |
|
Úhel vjezdu do vody |
max. 15° |
|
Úhel výjezdu z vody |
max. 15° |
|
Minimální prostor otočení transportéru |
10 m |
VÝZBROJ |
|
|
Výzbroj osádky |
|
MOTOR |
|
|
Typ |
V-2/54 |
|
Provedení |
dvanáctiválcový čtyřdobý
vznětový s přímým vstřikem paliva, s kapalinovým chlazením |
|
Hmotnost motoru |
960 kg ±2 % |
|
Maximální výkon motoru
při 1 800 ot.min |
258 kW |
|
Rozsah otáček |
1 500 až 1 800 ot.min |
|
Minimální otáčky volnoběhu |
600 ot.min |
|
Kompresní poměr |
14 až 15 |
|
Uspořádání válců |
do V pod úhlem 60° |
|
Objem válců |
38,8 dm3 |
|
Používaný olej |
MT- 8P |
|
Objem celé mazací soustavy motoru |
80 1 |
|
Olejová nádrž se plní do |
60 1 |
|
Chladič oleje |
trubkový, spojený s pravým
chladičem vody |
|
Použité palivo |
motorová nafta |
|
Objem palivových nádrží |
|
|
- malé (3 nádrže) |
405 1 |
|
- velká |
300 1 |
|
Provedení chladicí soustavy |
kapalinová přetlaková s nuceným oběhem |
|
Plnící objem chladicí soustavy |
70 1 |
|
Spouštění motoru |
|
|
- základní spouštěcí zařízení |
elektrický spouštěč |
|
- pomocné spouštěcí zařízení |
stlačeným vzduchem ze vzduchové tlakové láhve |
PŘEVODNĚ ÚSTROJÍ |
|
|
Hlavní spojka |
mechanická třecí, suchá, lamelová |
|
- ovládání |
mechanické kloubové |
|
Převodovka |
pětistupňová, se stálým záběrem ozubených kol, se synchronizací 2., 3., 4. a 5. převodového stupně |
|
- počet rychlostních stupňů |
5 vpřed, 1 vzad |
|
- množství oleje v převodovce |
28 1 |
|
Rozvodovka |
převody ozubenými koly a zubovou spojkou |
|
- rozvod pohonu |
na převodovku, lodní vrtule,
čerpadla, naviják |
|
- množství oleje v rozvodovce |
8 1 |
|
Směrové ústrojí |
planetové, dvoustupňové
s blokovacími třecími spojkami |
|
- počet |
2 |
|
Provozní brzdy |
pásové plovoucí |
|
Boční převod |
jednostupňový do pomala |
|
- počet |
2 |
ÚSTROJÍ POHONU VOZIDLA NA VODĚ |
|
|
Druh pohonu na vodě |
reaktivní (propulzní) pomocí
dvou vrtulových čerpadel |
|
Zapínání vrtulových čerpadel |
mechanické |
|
Řízení vozidla na vodě |
dvěma kormidly ovládanými
řídícím kolem |
|
PODVOZEK |
|
|
Typ |
pásový s hnacími koly umístěnými vpředu |
|
Pérování |
zkrutnými tyčemi |
|
Kolejové pásy |
kovové články spojené čepy |
|
Počet článků v jednom pásu |
115 |
|
Hmotnost jednoho pásu |
1 308 kg |
ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ |
|
|
Elektrická síť |
jednovodičová (s výjimkou
sítě stálého osvětlení a stírače
skel) |
|
Ukostřený pól |
záporný |
|
Napětí sítě |
24 V (síť stírače 12 V) |
|
Akumulátor |
startovací olověný 6 ST 140 |
|
- celková kapacita akumulátoru |
140 Ah |
|
- počet ve vozidle |
4 |
|
Dynamo |
s paralelním buzením |
|
- výkon dynama |
1,5 kW |
|
Spouštěč |
ST-700 |
|
- maximální výkon |
11 kW |
|
- napětí/pracovní proud |
24 V/500 až 800 A |
|
Rádiová stanice |
|
|
- značka |
R-113 |
|
- provedení |
přijímač a vysílač simplexní
s fonickým poloduplexním provozem |
|
- dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu |
20 km |
|
- dosah na náhradní anténu |
1 km |
|
Hovorové zařízení |
|
|
- značka |
R-120 |
|
- provedení |
s elektromagnet. hrdelními
mikrofony |
|
- počet účastníků |
3 + 1 |
SPECIÁLNÍ ZAŘÍZENÍ |
|
|
Čerpadla |
|
|
- malé čerpadlo - odstředivé lopatkové |
400 1. min |
|
- velké čerpadlo-odstředivé spirálové |
4 000 l |
|
Naviják |
jednobubnový reverzační |
|
- délka lana |
70 m |
|
- maximální dovolené zatížení |
5 000 kg |
|
Zařízení pro přepravu raněných |
jednotlivé prvky upevněny na
bocích trupu ložného prostoru |