Hlava ČSLA Zbraně Technika Výstroj Výzbroj Služba Fórum Muzeum KVH ČSLA Spolubojovníci ČSLA Zbraně Technika Výstroj Výzbroj Služba KVH Forum Spolubojovníci

Střední obojživelný kolový obrněný transportér OT-64
(Skot - střední kolový obrněný transportér)

Nejrozšířenější nástavby:
OT-64A
OT-64 R-2M
OT-64 R-3MT
OT-64 R-4MT
DTP-64

OT-64A je střední obojživelný kolový obrněný transportér bez výzbroje s dobrou manévrovací schopností. Transportéru je možné využít jako pohyblivého obrněného pracoviště štábu, pro přepravu osob, různých nákladů a různého materiálu na bojišti a hlavně pro přesuny a přepravu po komunikacích.

Všeobecné údaje
  Hmotnost vozidla v bojové připravenosti 12 150 kg
  Nosnost vozidla 2 000 kg
  Přípojná hmotnost 3 000 kg
  Osádka 3 osoby
  Obloženost (včetně výzbroje a výstroje) 20 osob
  Měrný tlak při předepsaném nahuštění pneumatik 0,33 MPa
  Měrný tlak při podhuštění pneumatik na0,08 MPa 0,135 MPa
  Základní rozměry  
  - délka 7 440 mm
  - šířka 2 500 mm
  - výška přes věž 2 760 mm
  - výška přes kopuli řidiče 2 320 mm
  - výška po strop 2 060 mm
  - světlá výška 400 mm
  - výška tažného zařízení vpředu 550 mm
  - výška tažného zařízení vzadu 650 mm
  Maximální rychlost  
  - na cestě 94 km.hod
  - plavby 9 km.hod
  Překročivost (šířka příkopu) 2 m
  Největší stoupavost 70 %
  Úhel vjezdu do vody max. 30°
  Úhel výjezdu z vody max. 17°
  Minimální stopový poloměr zatáčení 10,75 m
VÝZBROJ  
  Výzbroj osádky  
ZAMĚŘOVACÍ A POZOROVACÍ PŘÍSTROJE  
  Periskop zamontován do velitelského příklopu v řidičském prostoru
  - účel umožňuje pozorování okolí transportéru za všech podmínek
  Infrahled řidiče  
  - značka PNV 57
  - upevnění na speciální kukle řidiče
  - napájení (zdroj) pomocí kabelu ze zásuvky pro přenosnou svítilnu
  MOTOR  
  Typ T 928-14
  Provedení osmiválcový čtyřdobý vznětový naftový, s přímým vstřikem paliva chlazený vzduchem
  Hmotnost motoru 700 kg ±5 %
  Maximální výkon motoru při 2 000 ot.min 132 kW
  Rozsah otáček 800 až 2 000 ot.min
  Kompresní poměr 16,5
  Uspořádání válců ve tvaru V pod úhlem 75°
  Objem válců 9 dm3
  Objem mazací soustavy motoru 29 l
  Použité palivo motorová nafta
  Objem palivové nádrže 330 l
  Provedení chladicí soustavy vzduchem pomocí dmychadla, tlakovým oběhem proudu vzduchu
  Spouštění motoru elektrickým spouštěčem
PŘEVODNĚ ÚSTROJÍ  
  Rychloběh mechanický převod třemi čelními ozubenými koly
  Spojka mechanická třecí suchá jednolamelová
  - ovládání kapalinovým převodem
  Převodovka  
  - provedení planetová
  - typ PRAGA-WILSON
  - počet rychlostních stupňů 5 vpřed, 1 vzad
  - množství oleje v převodovce 13,25 l
  Přídavná převodovka  
  - provedení mechanický převod čelními ozubenými koly
  - počet převodových stupňů 2
  - řazení převodových stupňů mechanické
  Pohony  
  - pohon přední a zadní mezinápravové rozvodovky (předních kol) mechanický ozubenými koly
  - řazení přední mezinápravové rozvodovky (pohon předních kol) tlako vzdušné
  - pohon navijáku (pouze u některých) mechanický
  - řazení pohonu navijáku tlakovzdušné
  Spojovací hřídele kloubové s křížovými klouby, dvouramennými unašeči a jehlovými ložisky
PODVOZEK  
  Nápravy  
  - provedení 2 přední řiditelné nápravy,
2 zadní neřiditelné nápravy
  pohon 2 nebo 4 hnací nápravy - podle volby
  Mezinápravové redukční rozvodovky  
  - počet 1 pro přední dvojici náprav, 1 pro zadní dvojici náprav
  - druh mechanické se stálým převodem ozubenými koly
  Rozvodovky náprav  
  - počet 2 přední, 2 zadní
  - druh mechanické se stálým redukčním převodem, s kuželovým diferenciálem
  Polonápravy a náboje kol  
  - počet polonáprav 4 přední řiditelné, 4 zadní neřiditelné
  - druh s výkyvnými rameny
  Pérování  
  - způsob vinutými pružinami
  Tlumení nárazů a výkyvů dvojčinnými kapalinovými tlumiči
  - počet tlumičů 10
  Kola  
  - druh disková dělená
  - celkový počet kol na vozidle 8
  - huštění pneumatik 0,35 MPa
  Brzdy  
  - provozní nožní brzda vzduchokapalinová dvouokruhová působící na všechna kola
  - ruční brzda bubnová působící na hnaný hřídel přídavné převodovky
  Řízení  
  - druh mechanické šnekové s kapalinovým posilovačem
  Pohon na vodě dvěma lodními šrouby
  Řízení na vodě dvěma kormidly
ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ  
  Elektrická síť jednovodičová
  - ukostřený pól záporný
  Napětí 24 V
  Akumulátor  
  - typ startovací olověný 6 ST 165
  - počet ve vozidle 2
  Dynamo čtyřpólové s vlastním buzením
  - jmenovitý výkon (při 1 500 ot.min"1) 0,9 kW
  Spouštěč  
  - typ 02-9187.72
  - jmenovité napětí 24 V
  - jmenovitý výkon 6 kW
  Rádiová stanice  
  - značka R-113
  - provedení přijímač a vysílač simplexní s fónickým poloduplexním provozem
  - dosah při provozu se 4 m anténou ve středně členitém terénu 20 km
  - dosah při provozu na náhradní anténu 1 km
  Hovorové zařízení  
  - značka R-120
  - provedení s elektromagnetickými hrdelními mikrofony
OCHRANA PROTI ZBRANÍM HROMADNÉHO NIČENÍ  
  - proti tlakové vlně hermetizací vozidla
  - proti radioaktivnímu prachu, otravným látkám a bojovým biologickým prostředkům čistěním vzduchu a vytvořením přetlaku ve vozidle ručním filtroventilačním zařízením

 


Zdroj: Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA

copyright © http://www.csla.cz

Vyhledat
Webarchiv


TOPlist

Creative Commons License
veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND

 

Klub vojenské historie ČESKOSLOVENSKÉ LIDOVÉ ARMÁDY
http://www.csla.cz - http://forum.csla.cz - http://kvh.csla.cz

ZBRANĚ Pusky